Marketing dzieli się na różnorodne rodzaje, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak również dużo innych, lecz statystyki uwypuklają klarownie, że na ludzi najpoprawniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednakowoż nie tylko – wchodzi w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego konsumenta lub wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badanie rynku Kraków
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie ewentualnego kontrahenta są nadzwyczaj różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezwykle odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.